Favorieten bewaren met Pinterest

pinterest-header

Je favoriete websites bewaren kan je op verschillende manieren. Websites die je niet vaak raadpleegt, maar wel vlot wilt kunnen terugvinden bewaar je best online via websites zoals Delicious of Pinterest.

Deze  websites bieden dezelfde gratis online dienstverlening, nl. het beheer van jouw favoriete sites. Het grote voordeel is dat je die dan kan raadplegen vanaf elke computer met internettoegang.

Welke de beste is? Dat hangt af van je eigen smaak. Delicious werkt met lijstjes en trefwoorden. Ideaal voor wie van een stevige structuur houdt. Pinterest is een aanrader voor liefhebbers van prentjes en voor wie een visueel geheugen heeft. Bekijk even onze bibstrips en test ze eventueel allebei even uit. Nieuwsgierig? Bekijk dan alvast de pinborden van Bib Bornem eens!

Pinterest is ook handig voor gezamenlijke projecten zoals het organiseren van feestjes of het maken van een schoolproject. Je kan het zelfs gebruiken om op een originele manier te solliciteren zoals je in die filmpje “Vind een baan met sociale media. Het nieuwe solliciteren : pinterest” kan zien.

Wil je direct naar een hoofdstuk gaan? Bekijk de inhoudstafel op dia 2. In het vakje …./26 kan je het gewenste nummer invullen en zo direct naar de juiste dia/pagina zappen. Gebruik de pijltjes-fullscreenin-elke-richtingknop voor weergave op volledige schermgrootte.

 

DELICIOUS PINTEREST
  • gratis,
  • Engelstalig,
  • websites bewaren op basis van hun webadres (URL),
  • sorteren in mappen,
  • beschrijving toevoegen: JA,
  • trefwoord toevoegen: JA
  • reactie toevoegen: JA
  • maximum:?
  • installatie van een deliciousknop in je internetbrowser: JA
  • aantal privé mappen : onbeperkt.
  • mogelijkheid om je favorieten uit je internetbrowser te importeren.
  • gratis,
  • Nederlandstalig,
  • websites bewaren op basis van een foto,
  • sorteren in mappen (borden),
  • beschrijving toevoegen: JA,
  • trefwoord toevoegen: NEE (kan via beschrijving)
  • reactie toevoegen:  JA
  • maximum: JA (350 borden, 100.000 pins en 100.000 vind-ik-leuks ),
  • installatie van een pin-knop in je internetbrowser: JA,
  • aantal privé borden : maximum 3.

2 thoughts on “Favorieten bewaren met Pinterest

  1. Dit is een leuk onderwerp…🙂

    Al eerder heb ik aangegeven dat ik ervaring heb met het schrijven in html…🙂

    Ik heb mijn URL favorieten in html geschreven en opgeslagen in mijn “Dropbox”…😉
    Op die manier kan ik mijn persoonlijke startpagina via al mijn laptops en via “Android” benaderen…🙂

    Ook is het een mogelijkheid om je URL’s in een WordPress document te schrijven…, hierbij kun je het document eventueel als “Privé” opslaan.

    Voor de berijders op 2 of 3 wielen heb ik een verzameling van handige URL’s online op mijn blog…😉

  2. Pingback: Apps en extensies voor Google Chrome | Bib Bornems Digigids

Geef een reactie

